Ofte stilte spørsmål

Hvorfor trenger jeg et objektiv til mobilen?

Fordi du får så mange flere muligheter og fordi det blir så mye morsommere og mer interessant. Les mer her!

Hvilket objektiv burde jeg velge?

Det avhenger av hva du vil ta bilde av og hva du ønsker å formidle. Les mer her!

Hvilken fisheye-linse burde jeg velge?

Til allsidig bruk anbefaler vi Sandmarc sin. Hvis du først og fremst skal filme actionsport som skateboard anbefaler vi Death Lens sin. Grunnen til det er at Death Lens sin har enda mer ekstrem vidvinkel enn Sandmarc sin, men den har til gjengjeld litt vignettering (skygge i hjørnene av bildet) når du tar stillbilder. Når du filmer derimot vil mobilen din beskjære bildet uansett slik at denne vignetteringen blir borte. Er du i tvil, gå for Sandmarc sin!

Hva om jeg bytter mobil? Passer objektivet mitt til alle deksler?

Hvis du har kjøpt et objektiv med deksel på fotomobil.no og senere bytter mobil, så er det bare å kjøpe et nytt deksel her. Alle objektivene våre passer til alle dekslene våre! Når det kommer nye mobilmodeller får vi inn nye deksler til disse.

Hva koster frakten?

Frakten koster kr 69. Alle ordre over kr 1999 leveres fraktfritt.

Hvor sender dere?

Vi sender kun til Norge, men dessverre ikke til Svalbard og Jan Mayen. 

Kan jeg hente varene selv?

Dessverre har vi ingen løsning for dette, det går kun å bestille på nett. 

Når får jeg varene mine?

Vi sender pakker hver virkedag og Posten/Bring har 1-4 dagers leveringstid i hele Norge. 

Hva skjer om jeg ikke henter pakken på utleveringssted?

Hvis pakken din må hentes på postkontor har du 14 dager på å hente den. En uavhentet pakke går i retur tilbake til oss. Du får selvfølgelig pengene tilbake, men vi belaster et gebyr på kr 99 som dekker våre kostnader knyttet til frakt og returhåndtering. 

Hva gjør jeg hvis jeg mottar en vare med feil eller mangler?

Hvis du mistenker at du har fått en vare med feil eller mangler, ber vi deg vennligst kontakte oss via e-post. Skriv "Reklamasjon [ordrenummer]" i emnefeltet, og en kort beskrivelse av hva som er feil med varen. Hvis du har mulighet, legg gjerne ved et bilde. Vi forsøker å svare deg innen 24 timer!

Hvor er ordrebekreftelsen min?

Like etter at betalingen er fullført sender vi deg en ordrebekreftelse. Dersom du ikke har fått denne, sjekk spam-filteret ditt og ta eventuelt kontakt med oss så vi kan sjekke om e-post-adressen er riktig og sende deg en ny ordrebekreftelse. 

Jeg ønsker å endre bestillingen min. Hva gjør jeg?

Dersom du ikke har fått e-post om at pakken er sendt kan det hende vi rekker å gjøre endringen før varene sendes. Kontakt oss så raskt som mulig, så ser vi hva vi kan gjøre.

Jeg har en rabattkode. Hvordan bruker jeg den?

Etter du har trykket "Gå til kassen" dukker det opp et felt i høyre kolonne på siden hvor det står "Gavekort eller rabattkode?". Her skriver du inn koden din. Så sant koden din fremdeles er aktiv vil du se at beløpet endrer seg. 

Kan jeg avbryte en bestilling?

Dersom du ikke har fått e-post om at pakken er sendt, send oss en e-post så ser vi om vi rekker å stoppe den før den blir sendt. Dette vil naturlig nok ikke koste deg noe. Dersom pakken din allerede er sendt kan vi dessverre ikke avbryte bestillingen og vanlige regler rundt retur, bytte og angrerett gjelder. 

Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

Vi tilbyr kortbetaling gjennom Stripe, og PayPal.  

Når får jeg pengene tilbake på konto ved retur?

Så snart vi har behandlet din retur får du en e-post fra oss. Har du betalt med kort vil pengene være tilbake på kortet ditt i løpet av 10 virkedager. Har du betalt med PayPal vil du ha pengene tilbake på din PayPal konto i løpet av 1-2 dager. 

Har dere en fysisk butikk?

Dessverre, vi driver foreløpig kun nettbutikk.